Anasayfa > 21. yy kitap incelemeleri > THE NEW GOLD STANDARD (YENİ ALTIN STANDARDI):Joseph A. Michelli

THE NEW GOLD STANDARD (YENİ ALTIN STANDARDI):Joseph A. Michelli

THE NEW GOLD STANDARD

(YENİ ALTIN STANDARDI)

“Rekabetçi dünya bize sadece iki alternatif sunuyor; ya kaybedeceksin ya da kaybetmek istemiyorsan değişimi gerçekleştireceksin.”-Laster Thurow-

The New Gold Standard(Yeni Altın Standardı) adlı bu kitabın yazarı Dr. Joseph Michelli bir organizasyon danışmanı ve The Michelli Experience’in baş deneyim yöneticisidir. Kariyerini büyük başarılı şirketleri araştırmaya adamıştır. Dr Michelli Yeni Altın Standard’ından önce Wall Street Journal , Business Week ve USA Today’de çok satan olarak öne çıkarılan Starbucks Deneyimi’ni yazdı. Ayrıca , Seattle’daki dünyaca ünlü Pike Place Fish Market’in sahibi Yokoyama’yla birlikte Balıklar Uçarsa adlı kitabın ortak yazarıdır.

Kitabı elinize aldığınızda hissedeceğiniz ilk şey sade ve kendinden emin bir kapak tasarımı ve renk seçiminin olduğudur. Çünkü beyaz, mavi renk seçimi, keskin çizgiler ve aslan figürü  kitaba bu hissi vermiştir. Kitabın boyutları standart şekildedir elde taşınabilecek büyüklükte ve hafif bir yapısı vardır. Optimist Yayım Dağılım tarafından halka sunulmuştur. Kitabın çevirisi İlker Gülfidan tarafından yapılmıştır. Birinci basım şubat 2009,Basım yeri İstanbul’dur. İç sayfaların tasarımı ise standart sayılabilecek şekildedir. Fakat bölüm sonlarında ve bölüm başlarındaki sayfa tasarımları göze hoş gelmektedir. Bölümler beş ana fikirden yola çıkılarak hazırlanmış bu kitap, beş ilke ve onbir bölümden oluşuyor.Kitabın ilgi çeken bir yanı da bölüm sonarlında yer alan “Yeni altın standardını yaşamak” ve “Altın bulmak” başlıklı kısımlarla okuyucunun kendini ve ya sektörünü sınayabilecek soruların ve önerilerin bulunmasıdır. Kitabın dili çeviri olmasına rağmen güzel hazırlanmış cümleler kullanılmıştır ve eylemler, örnekler ve özlü sözler  kullanıldığı için kitap akıcı bir hal almıştır.

Kitabı incelememdeki amaç ‘Ritz-Carlton dünyanın en iyi otel zinciridir, çünkü benzersiz bir deneyim sunar. Bu kitap size bu zinciri hizmette dünya lideri haline getiren müşteri odaklı yaklaşımı kendi kuruluşunuza nasıl kazandırabileceğinizi gösteriyor.’ -Brian Tracy, Zenginliğe Götüren Yol kitabının yazarı- Brian Trancy’nin de belirttiği gibi bu kitapta kuruluşunuzu dünya lideri haline getirecek ve ilginizi çekecek ilkelerin yer almasıdır.

Dr. Michelli bu kitabı The Ritz Hotel Company’nin adları sayılan şirket ve otel düzeyindeki liderleri, mülk sahipleri ve şirket yöneticileriyle yapılan mülakatları içeriyor. Ritz-Carlton’ın liderleri, özenli ve gayretli bir adanmışlıkla, şirketin amaç ve değerlerini otel çalışanlarının (onları Hanımefendilerimiz ve Beyefendilerimiz olarak adlandırıyorlar) günlük yaşamlarına sokmanın bir yolunu bulmuşlardır.  Birçok şirket, kelimelere çok iyi dökülmüş vizyon, amaç ve değerlere sahipken, iş bu yol haritalarını ve kültürel referans noktalarını çalışanların zihinlerinde ön sıraya yerleştirmeye gelince, çok az şirketin liderliği Ritz-Carlton’la rekabet edebilir. Bu enformasyonu çalışanların gözünde daima en ön planda tutmada temel stratejilerden biri, ‘Altın Standartları’ adını taşıyan ilkelerdir. Bu ilkeler tüm çalışanların her gün başvurdukları ve konuklarla da içtenlikle paylaştıkları bir şeydir. Elinizdeki kitapta Ritz-Carlton’un en sonunda konuklarında hayranlık uyandırmayı başaran bu hizmet uygulamasını nasıl yaşama geçirdiğini canlı örnekleriyle bu kitapta göreceksiniz.

Efsanevi bir müşteri deneyimi oluşturmak için 5 liderlik ilkesi kitapta anlatılmıştı. Bunlar ;

• Tanımlayın ve İnceltin

• Güven Yoluyla Yetkilendirin

• Konu Siz Değilsiniz

• Hayranlık Yaratın

• Kalıcı Bir İz bırakın

İlkeleri vurgulayan bazı alıntılar(kitaptan);

“Müşteri asla haksız değildir.”(César Ritz)

“Kendimizi daima değiştirmeli yenilemeli, canlandırmalıyız yoksa katılaşırız.”(Johann Wolfgang Von Goéthe)

“Birbirinize tekrar tekrar güvenin. Güven düzeyi yeterince yükseldiğinde, insanlar görünen sınırları aşarla, ve daha önce farkında olmadıkları yeni ve harika yeteneklerini keşfederler.”(David Armistead)

“Başkalarına verdiğiniz hizmet aslında bu dünyadaki yeriniz için ödediğiniz kiradır. İnsanın kendisinin bir gezgin; dünyadaki amacınsa “sahip olmak ve elinde tutmak değil”,”vermek ve hizmet etmek” olduğu aşikârdır. Başka hiçbir anlam olamaz. ”(Sir Wilfred T. Grenfell)

“Arkanızda bıraktığınız miras, taş anıtlara kazınan değil, başkalarının yaşamlarına işlenendir.” (Perikles)

“Söylediklerinizi unutabilirler, ama onlara hissettirdiklerinizi asla unutmayacaklardır” (Carl W. Buechner)

Joseph A. Michelli’den benzersiz bir deneyimi olan bu kitabın sizlere farklı bakış açıları ve uygulamalarıyla faydalı olacağına ve iş hayatınızda bir sonra ki adımınızın ne olacağına dair yön gösterecek bir kitap olduğuna inanıyorum.

Ömer PALA

©copyright     ömerpala     2010

 

 

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: