Anasayfa > 21. yy kitap incelemeleri > “Kuruluşunuz Hakkında Sormanız Gereken En Önemli Beş Soru” : Peter F. Drucker

“Kuruluşunuz Hakkında Sormanız Gereken En Önemli Beş Soru” : Peter F. Drucker



Kitap kapağında iki ardalan rengi; sarı ve lacivert renkler kullanılmıştır. Sarı renk arkaplan ile ön kapakta kitabın başlığı, arka kapakta ise müşteriyi etkileyici cümlerler vurgulanmış. Yine yazar ve ekibinin isimleri ön kapağın lacivert renkli ardalanında sarı renk puntolarla sade ve vurgulu bir şekilde belirtilmiştir. İçeriği destekleyici, güven sunan grafik tasarım; ince, hafif ve A5 boyutundaki uygun boyutu ile dikkat çekici bir kitaptır.

Peter F. Drucker (1909-2005): Londra’da 1909 yılında doğan yazar Ducker, çalışmaya gazetecilik mesleğiyle başladığı dönemde Avrupa’daki siyasi olayların etkisini yakından yaşamış ve ailesi ile ABD’ye taşınmıştır. Burada çeşitli üniversitelerde hocalık yapmış, bazı ülkelere ve çeşitli kuruluşlara strateji ve politikaları hakkında uzman bir danışman olmuştur.  Yönetim teorisindeki bilgisi herkesçe kabul görmüş olan yazar Ducker,  literatüre 1959 da ” Bilgi İşçiliği (Knowledge- Worker) deyimini kazandırmıştır.  75 yıllık kariyerinde otuz bir adet kitap yayımlamış ve bu kitaplar yirmiden farklı dile tercüme edilmiştir.  Yazar Peter Ducker Wall Street gazetesinin başyazarlığını yapmış, Harward Business Review gibi sürekli dergilerde makaleler yayımlamış ve Liderden Lidere Enstitüsü’nün onursal başkanı olarak 21 Haziran 2001’ de Etkin Yönetici ve 21. Yüzyılın Yönetim Sorunları adlı kitabı ile eski ABD başkanı George W. Bush’un elinden Özgürlük Madalyası almıştır.

Yazar Peter Ducker Kuruluşunuz Hakkında Sormanız Gereken En önemli Beş Soru adlı bu kitabında “Sınırlı sayıdaki insan ve para kaynağını, azami etkinlik yaratmak üzere yönetmekzorundayız. Ve örgütümüze uygun olan sonuçların ne olduğu konusunda son derece net bir fikrimiz olmalı” şeklinde etkin yönetmenin önemini belirtmiş ve etkin bir yönetime kavuşmak amacıyla şirketlerin kendini değerlendirebilmeleri için beş hayati soruya yanıt aranmasını önermiştir.  Misyonumuz nedir?  Müşterimiz kimdir? Müşteri neye değer verir? Sonuçlarımız nelerdir? Planımız nedir? Şirket ve örgütler kendini-değerlendirme sürecine bu sorulara cevap arayarak ilk adımlarını atmış olacaklar. Bu süreç başladıklarında şirketler başa çıkmaları gereken konuları,  yakalayabilecekleri fırsatları ve misyonlarını gözden geçirecekler;  hizmet verdikleri esas müşteri kitlesinin kim olduğunu ve müşterilerden elde edilmesi gereken bilgilerin ne olduğu yanıtı bulacaklar; şirketlerindeki kısa ve uzun vadeli değişimleri inceleyerek süre gelen zamanda elde edilen başarı durumunu tartacak ve    eksik yönlerinin farkına varacaklar.  Değerlendirmeler sonucunda yeni planlarını kurgulayacak ve uygulamaya koyacaklar.

Dönüşümlü Liderlik başlığı altında şirket yöneticilerine etkin yönetim için tiyolar veriliyor…  Tekrar tekrar gözden geçirilmesi gereken bu kitap, gelişen müşteri odaklı etkin yönetime adaptasyonda şirketinize ivme kazandıracaktır.

ENES TOP    2010

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: