Anasayfa > 21. yy kitap incelemeleri > Girişimcinin El Kitabı: Guy Kawasaki

Girişimcinin El Kitabı: Guy Kawasaki

 

GİRİŞİMCİNİN ELKİTABI

(The Art Of The Start)

“Aslında “girişimci” bir iş ünvanı değildir.Girişimci, geleceği farklılaştırmak isteyen insanların içinde bulundukları ruh durumudur.”(Guy Kawasaki)

“Girişimcinin Elkitabı” isimli kitabın yazarı Guy Kawasaki 1954’te doğdu. Japon asıllı, çocukluğu Hawai-Honolulu’da geçti. Stanford Üniversitesi Psiokoloji mezunu. California Üniversitesi’nde MBA yaptı. Apple’ı, Apple yapan en önemli kişilerden biri.“Evangelist” konseptini iş dünyasına kazandırdı. Apple’ın markalaşması, tutkulu müşteri kitlesi oluşması için Chief Evangelist olarak görev yaptı. Garage Technolohy Venture şirketinin sahibi. Şu anda Alltop.com ve Truemors.com projeleri üzerine çalışmalarına devam ediyor. Bir hokey tutkunu. Girişimcilik, startup, iş planı, sunum, yatırımcı arayışı konularında ezberleri bozuyor. Alçak gönüllü, iletişime açık, pratik düşünen, rakipleri hakkında boş boş konuşmaktansa işine önem veren biri.

Orijinal ismi “The Art Of The Start” olan ve Türkçe’ye “Girişimcinin El Kitabı” olarak çevrilen kitabın çevirisi Dinç Tayanç tarafından yapılmıştır.Kitap Kapital Medya Hizmetleri A.Ş tarafından yayımlandı. Basım tarihi haziran 2008’dir. 199 sayfadan oluşmakta ve taşınması kolay boyutlardadır. Dış görünüş itibariyle gayet sade tasarlanmış ön ve arka kapaklarda mavi ve açık mavi renkle genel hatlar belirtilmiş kırmızı renkle de kitabın ismi ön plana çıkarılmıştır.

Kitap 5 ana bölümden ve 11 alt bölümden oluşmuştur. Ana bölümler ; Meydana Getirme Sanatı, İfade Etme, Hayata Geçirme, Büyüme, Yükümlülükler başlıklı konulardan oluşmaktadır. Kawasaki kitabına teşekkürle başlamayı tercih etmiş ve kitaba emeği geçen herkese “isimleriyle”(101 kişiye) hitaben teşekkür etmiştir.

Kawasaki bu kitabında; Sermaye oluşturmaktan doğru insanların işe alınmasına, konumlanmadan bir marka oluşturmaya, yönetim kurulunu yönetmekten çevrenin genişletilmesine kadar sadece bir girişimciyi değil hayatında bir şeyler oluşturmak üretmek isteyen her insanın ilgisini çekecek birçok konuya da değinmiştir.

Kawasaki; “İşe girişin, ürün ya da hizmetlerimizi gerçekleştirmek için kullanabileceğiniz ne varsa onu düşünün. Dediğinizi anlatmaya, sunumlara, yazışmalara ve planlaşmaya odaklanmayın. Kurduğunuz işletme ne olursa olsun para kazanacak bir yol bulmalısınız. Kalıcı bir iş modeli yoksa en büyük fikrin, teknolojinin, bir ürünün ya da hizmetin ömrü kısa olacaktır.”  Şeklinde kitabında ezber bozan kesin ve net ifadeler kullanarak okuyucuyu şaşırtıyor, etkiliyor. Kitapta ara ara alıştırmalar kısmına yer verilmiş ve bu alıştırmalarda okuyucuya odaklı ifadelerle konunun benimsenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bölüm sonlarına okunması tavsiye edilen kaynaklar bölümü ve SSS(sıkça sorulan sorular) kısmı da eklenerek akıllara takılabilecek sorulara Kawasaki tarafından yanıtlanmaya çalışılmıştır.

SSS:”İtiraf ediyorum, korkuyorum, çalıştığım işten ayrılmayı göze alamam. Acaba bu, başarılı olabilmekteki eksikliğimin bir belirtisi mi? Kendimi gerçek anlamda adayamıyorum”

Yanıt:”Elbette korkmalısın, eğer korkmuyorsan, sende bir tuhaflık var demektir. Korkuların doğru insan olmadığının belirtisi değildir. Başlangıçta, bütün girişimciler korkar. Sadece bazıları bu konuda kendi kendilerini kandırır, diğerleri ise kandırmaz. Bir an önce işe girişip günden güne ilerlemeler kaydederek bu korkuların üstesinden gelebilirsin. Sonunda bir gün uyandığında da artık korkmadığını görürsün ya da en azından yepyeni korkuların olur. Ne olursa olsun, korktuğunu asla diğer çalışanlara itiraf etme. Bir CEO hiçbir zaman kötü bir gün geçirmez. Ama çizmeyi de aşma ve sanki hiçbir kaygın yokmuş gibi de davranma çünkü o zaman herkes ödünün patladığını anlayacaktır”

Kitabın bir başka bölümünde ise Kawasaki; Adınızdan ödün vermeyin. İyi bir adla piyasaya çıkmak istiyorsanız ilk harfinizi alfabenin başındakilerden seçin, rakamlardan kaçının, fiilleşebilir bir ad seçin, kulağa farklı gelsin, kulağa mantıklı gelsin trendiden kaçının şeklinde öğütlere yer vermiş. Ve düşünüyorum öyleyse varımı unutun. Girişimcilerin şiarı “Sunum yapıyorum o halde varım”dır. Sunum yapıp da kendini açıkça ortaya koymak yalnızca para kazanmak için yararlı değildir herhangi bir konuda anlaşmaya varmanın da anahtarıdır diyerek girişimcilerin izleyeceği yolu başarılı bir şekilde izah etmiştir.

“Girişimcinin Elkitabı” isimli bu kitap; bir girişimci için gayet eğitici ve yol gösterici bir yapıya sahiptir. Eğer girişimciyim diyorsanız ve yolun başındaysanız size bir yol gösterici ve karşınıza çıkacak problemleri çözmek için, tecrübelerden tecrübe edinmek istiyorsanız bu kitabı okumalısınız.

Ömer PALA

©copyright     ömerpala     2010

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: