Anasayfa > 21. yy kitap incelemeleri > “Yönetimde İnsan İlişkilerinin Sırları” : Prof. Dr. Ali KAYA

“Yönetimde İnsan İlişkilerinin Sırları” : Prof. Dr. Ali KAYA

“Her sabah bir ceylan uyanır Afrika’da. Kafasında tek bir düşünce vardır. En hızlı koşan aslandan daha hızlı koşabilmek, yoksa aslana yem olacaktır. Her sabah bir aslan uyanır Afrika’da. Kafasında tek bir düşünce vardır.En yavaş koşan ceylandan daha hızlı koşabilmek, yoksa açlıktan ölecektir.İster aslan olun, ister ceylan olun hiç önemi yok. Yeter ki güneş doğduğunda koşuyor olmanız gerektiğini, hem de bir önceki günden daha hızlı koşuyor olmanız gerektiğini bilin.” –Anonim-

“Yönetimde İnsan İlişkilerinin Sırları” isimli kitabın yazarı Prof. Dr. Ali Kaya 1955 Kayseri doğumlu, ilk orta ve lise tahsilini Kayseri’de tamamladı. 1978 A.İ.T.İ.A Kamu Yönetimi Bölümünden mezun oldu. 1973 yılında Ticaret Bakanlığı’nda başladığı memuriyet görevine 1974-1980 arası SSK’da devam etti. 1980-1981 yedek subaylık görevini tamamladı .Bir Yıl süreyle özel sektörde mali müşavirlik yaptıktan sonra, Erciyes Üniversitesi Kayseri Meslek Yüksekokulu’nda 1981 yılında öğretim görevlisi olarak göreve başladı . 1986 yılında Gazi Üniversitesi’nde yüksek lisansını, 1992 yılında İstanbul Üniversitesi’nde doktorasını tamamladı. Mayıs 1993’te yardımcı doçentliğe, 1998’de doçentliğe, 2005 tarihinde de profesörlüğe yükseldi. Halen Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Yüksekokulu Müdürlüğünü yürütmektedir. Büyükşehir belediye Başkan Danışmanlığını, Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, KOSGEB Eğitim Danışmanlığı, Gazete Köşe Yazarlığı, Ticaret Odası Başkan Danışmalığı, TEMA Üniversite Temsilciliği gibi görevlerin yanında eğitim amaçlı çeşitli sivil toplum örgütlerinde yöneticilik görevleri de yürütmüştür.

Kitabın 1. Baskısı 2006 yılında Konya’da Eğitim Kitapevi Yayınları tarafından basılmıştır. 318 sayfadan oluşan kitabın kapak tasarımında mor renk ve yeşil renk ön plana alınarak mor renk  yazılarda yeşil renk de kapak rengi olarak kullanılmıştır. Çok ilgi çekici bir kapak tasarımı olmasa da canlı renkler kitabın fark edilmesini kolaylaştırdığını düşünüyorum.

Kitap 8 bölümden oluşmaktadır: Yönetimin Tanımı Mahiyeti ve Gelişmesi, İnsan İlişkilerinde İnsanın Tanımı ve Özellikleri, İnsan İlişkilerinde İletişim ve Önemi, İnsan İlişkilerinde Motivasyon, İnsan İlişkilerinde Örgütsel çatışma ve Çözüm Yolları, İnsan İlişkilerinde Stres ve Stresten Kurtulma Yolları, İnsan İlişkilerinde Toplantı Yönetimi, İnsan İlişkilerinde Protokol ve Protokol Kuralları.

Prof. Dr. Ali Kaya; ön sözde çok güzel bir örnekle önemli bir noktaya değinerek kitabına başlamayı tercih etmiştir. Microsoft’un sahibi Bill Gates, “Benim şirketimden istediğiniz kadar dolar alınız, istediğiniz kadar bilgisayar alınız ama hiçbir çalışanıma dokunmayınız. Çünkü onlar benim en değerli varlıklarımdır. Bu şirket onlar sayesinde dünyada bir numara olmuştur.” Örneğini vererek çalışma hayatında insanın önemini vurgulamıştır.

Kitap özel sektör ve kamu kesimi yöneticileri için(doktor, mühendis, mimar, avukat, veteriner, müdürler, üst düzey yöneticiler…) birçok konuyu bir arada barındıran bir rehber özelliği görüyor. İçerik olarak biraz teorik kalınsa da belirli özellikler içeren konular seçildiği için teorik kısmı biraz olsun ikinci plana atılarak kitapta örnekler ve alıntılarla pekiştirilme yoluna gidiliyor.

Prof. Dr. Ali Kaya kitabının bir bölümünde; insan kazanmak istiyorsanız onları sevin değer verin ve adam yerine koyun diyerek insana değer vermenin de insanın kişiliğine, düşüncelerine, yaptığı işlere değer vermekle mümkün olacağını vurguluyor. İnsan ilişkilerinde insana konumundan dolayı değil sırf insan olduğu için önem verilmelidir. Diğer yandan bilirsiniz ünlüler hiç alkış almadan yaşayabilirler mi? O yüzden her insan önce insan olarak kabul görmek sonra da eşit olarak nitelendirilmek ister. İfadesiyle insanlara karşı takınılması gereken davranışı ifade etmiştir.

Ayrıca Prof. Kaya kitabında iletişim türlerinden olan yazılı iletişime örnek olarak ticari yazışma, resmi yazışma, ve özel yazışmaların biçim ve içerikleriyle ilgili olarak ayrıntılı bilgiler vermiştir.

Eğer ben yönetimde insan ilişkilerinin sırlarını merak ediyorum diyorsan bu kitabı okumanı tavsiye ediyorum. Belki kitabı biraz teorik bulacaksınız fakat uygulamaya geçmeden öncede teorik bilginin önemi yadsınamaz bu yüzden bu kitabın “sırları” öğrenme adına iyi bir başlangıç olacağını düşünüyorum.

Ömer PALA

©copyright     ömerpala     2010

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: